Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-06, 17:12   #25
allium
Bare sær

allium sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din aller første bok!!

Den første jeg leste selv? Det husker jeg ikke.

Men jeg husker "Hulleboken", som jeg kalte den, eller som den egentlig heter, "Hvordan gikk det?". "Et lite mumitroll gikk hjem, fra melkemannen klokken fem, det var et melkespann han bar, men huff så lang den veien var..."

Ifølge moren min kunne jeg hele boken utenat da jeg var fire. Og nå kan jeg den stort sett igjen, siden jeg har lest den så mye for barna.

Det første jeg kan huske at jeg leste selv, var Hornblower-bøkene! Ja, jeg må innrømme at jeg husker lite fra barndommen, men noe av årsaken var også at jeg fikk dem tidlig. Søsteren min, som er tre år yngre enn meg, kunne nemlig ikke lese da farfaren min hadde med seg en ny Hornblower-bok til meg hver gang han kom på besøk. Så jeg kan ikke ha vært mer enn ni. Originale bøker til en jente fra en farfar som bare såvidt var født på 1900-tallet.

Bobsey-barna, som venninnene mine leste, falt liksom litt igjennom...

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat