Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere
Opprinnelig lagt inn av Irma, her.
Det er sannelig sant. Jeg kunne ha droppet å plotte inn ordene innvandrer. Det som sto der var FRP nok i seg selv. Jeg synes det å bruke FRP sin logikk som et eksempel er faktumbasert (hvilke andre partier driver med jevnt nedlatende generaliserende uthengninger av svakere stilte grupper i samfunnet (uføre, trygdede, innvandrere, samer, alenemødre, homoer etc.), opplys meg gjerne!), ikke en hersketeknikk. Det er iallefall ikke intensjonen.
Jeg foreslår at du leser det nekete innlegget mitt en gang til, jeg har qoutet det under her. (Det var et svar på Kies innlegg om at alle syke ble mistenkeliggjort, for øvrig.)
Mulig jeg burde byttet ut mange med en del, men jeg tar, som du ser, forbehold om at jeg ikke snakker om folk som er reelt syke. Noe jeg forresten har gjort gjennom x-antall innlegg i denne tråden, uten at det ser ut til å ha hjulpet stort. Og, ja, jeg står helt fast på at det må gå an å snakke om holdninger her. De er en vesentlig del av et sammensatt problem og kan ikke skuffes helt under teppet i frykt for å såre noen. Dessverre.
Sorry, jeg ser ikke helt Frp-faktoren her.
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Å slå fast at mange sykemeldte/uføretrygdede har et holdningsproblem, er vel ikke det samme som å mistenkeliggjøre de som er syke? Og om de føler det slik, synes jeg faktisk de må leve med det. Å sette fingeren på et stort samfunnsproblem, er første steg på veien til å klare å gjøre noe med det. Fint lite hadde blitt gjort her i verden hvis man alltid skulle gå rundt å være redd for at noen kunne bli såret eller føle seg mistenkeliggjort.
|