Vis enkelt innlegg
Gammel 30-09-06, 17:48   #20
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klassiske favoritter

Hvorfor har jeg ikke sett denne tråden før?

Jeg er en gammel korsanger, og er veldig glad i de store tunge verkene. Bachs juleoratorium, H-mollmessen, Händels Messias, Haydns Skapelsen, Mozarts Requiem og Grosse Messe, Vivaldis Gloria, Verdis Requiem, Faures Requiem, Ariel Ramirez' Misa Criolla osv.osv.

Det er vel så nær man kommer lykke når man står i en varm fullsatt kirke, og åpningstonene til Mozarts Requiem lyder, og bassen, teoren og alten setter inn før sopranen legger seg på toppen. Og å synge koralene til Bach, så enkelt og så genialt!

Jeg er fryktelig glad i Sjostakovitsj' symfonier, Tsjaikovskijs ballettmusikk og Mozarts operaer. Jeg har noen operainnspillinger av hhv Figaros bryllup (Deutsche grammofon,James Levine) og Tryllefløyten (L'oiseau-Lyré, Arnold Östman) som er strålende. I den tryllefløyteinnspillingen er det noen fantastisk flinke gutter som synger de tre guttene. Jeg kan forstå at noen tenkte tanken på å snipp-snipp for å bevare de vakre stemmene. Ikke at jeg mener det er bra.

Jeg spiller, eller, dvs spilte før, fløyte, og har spilt mye. Jeg var på et nærprofesjonelt nivå for lenge siden. Nå har jeg ikke tatt i fløyta på flere år. Det er et savn, men jeg ser ikke at jeg har tid til det nå. Kanskje jeg burde begynne å synge igjen istedet?