Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-07, 08:40   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du endret syn på klimakrisen?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Jeg vet det, og det har jeg gjort i en årrekke. Derfor kan jeg ikke stramme til enda mere.

Jeg tror vi snart må stramme inn enda mer. Selv om vi kanskje føler at vi er kjempeflinke, så må nok også vi kutte ytterligere ned. I Norge bruker vi 3,5 ganger mer enn det egentlig er rom for.

Sitat:

Skulle alle levd som nordmenn, ville vi trenge tre og en halv jordkloder for å dekke verdens ressursbehov.

Sitat:

Norge hadde i 2001 verdens 11. største fotavtrykk, med 6,1 globale hektar per person. Nordmenns fotavtrykk har økt med 46,6 prosent fra 1961 til 2001. De landene som har enda høyere fotavtrykk enn vi, er De Arabiske Emirater, USA, Kuwait, Australia, Sverige, Finland, Estland, Canada, Danmark og Irland (oppgitt i fallende rekkefølge). Norges store fotavtrykk skyldes vårt høye forbruk av mat, fiber, tømmer og energi. Norge har for eksemple det største økologiske fotavtrykk for forbruk av fiskeressurser i verden.

(WWF)

Her kan du sjekke ditt økologiske fotavtrykk: Vestlandsforsking

Jeg tror den dagen kommer at vi blir pålagt å kvitte oss med biler, hvitevarer, at prisene på mat og klær blir pålagt miljøavgifter i fht frakt, at det kommer til å komme begrensinger på søppelmengde, hvor mye vi kan kjøpe og hvordan vi skal bo og leve.