Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-10, 13:31   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Regjeringen innfører tredelt foreldrepermisjon (Bt.no)

slike ting pleier gjelde fra 1. juli et eller annet år ja.

Så lillesøster som fødes nå i februar kommer ikke under disse regelene, men er det ikke allerede kommet et forslag som var forvente innført 1. juli neste år, med 12 uker til far, en fra fellespotten og en ny, eller noe sånn? Eller er det jeg som tuller? Jeg trodde i alle fall det var noen endringer som var forventet innført etter min fødsel, men ettersom det bare er "forventet innført" kan de jo fort endre det mer før innføring enn jeg forventer da.

Dog synes jeg ikke dette virket som et veldig konkret "så og så mange uker til ditt og datt"-greie.

Egentlig står det bare at det skal være lik del til mor og far, og en del som skal fordeles fritt. I så fall er det mors låste uker som må utvides litt da. ei ekstra uke låst til mor, så er det ti til mor, ti til far, og resten til fordeling, hvilket oppfyller den generelle testen som står der.

Jeg må lese det som ligger bak artikkelen før jeg tror helt på at de innfører en reel "delt i tre like bolker"-greie fra neste år... Delt i tre bolker, ja, men delt i tre like bolker? delt i tre er det jo allerede pr i dag.