Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-10, 14:35   #14
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Regjeringen innfører tredelt foreldrepermisjon (Bt.no)

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Hittil har det i hvert fall vært slik at aleneforeldre (og vi "aleneforeldre") har mulighet til å ta ut hele permisjonen selv, altså inkludert eventuelle kvoter som i toforeldre-hjem tilfaller den andre forelderen.

Jeg var aleneforelder, sånn på papiret, og fikk dermed fedrekvoten også. Ingenting bortfalt.

Phu..godt å høre. For det er etter min mening en rettighet for barnet like så mye som for den voksne. Og jeg tror at jo lenger permisjonen er jo lenger blir foreldrene hjemme sammen med barnet. Og da slipper barna å begynne så tidlig i barnehage. Barnehagen er bra for de minste den, under gode forutsetninger, men det beste for barna er jo å få mye tid sammen med sine foreldre.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat