Vis enkelt innlegg
Gammel 26-11-10, 17:08   #10
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Så jeg tror ikke det er sånn at NAV-folk spretter champagnen hver gang de får gitt et avslag, altså. Jeg tror det er ganske kjipt å se at noe trengs uten å kunne innvilge det.

Jeg må si at dette er absolutt det vanskeligste med jobben min. Oftest leter jeg etter muligheter/smutthull i regelverket dersom det kommer bruker til gode. De aller fleste jeg jobber sammen med legger virkelig godviljen til altså. Noen ganger er det så klart helt greit å gi avslag, men da er folk som egentlig ikke helt har skjønt hva de har søkt om eller som er så langt unna at er lett. Noen ganger er det er gode å kunne utvide skjønn og noen ganger er det en pine. Har et stort ansvar siden vedtakene vi fatter har så utrolig stor betydning for enkeltskjebner. (jobber med AAP og uføre)

Når det gjelder unntak fra meldeplikt så er det ganske strengt, men folk som er veldig syke eller som ikke har evnene som skal til har jeg gitt unntak altså. Spes for folk i rus/psykiatri. Ellers så klarer de aller aller fleste å følge opp dette helt fint. Dersom man tenker på trygd som erstatning for lønn så er det ikke den helt store forpliktelsen altså. Noen plikter følger med disse rettighetene også. En kollega hadde ungdomsmøte for unge sosialhjelpsmottakere denne uka der en deltager kom med et hjertesukk da han måtte ukentlig vise jobblogg (vise hvilke jobber han har søkt på bl.a.); " huff, skal jeg holde på med denne driten her så kan jeg liksågodt jobbe"

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat