Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-07, 10:54   #43
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Men hvis det skulle vært en permanent løsning at vi måtte gjøre knallharde prioriteringer i forhold til forbruksvarer, så tror jeg ikke det hadde vært så greit for de fleste av oss. Det ville nok vært veldig frustrerende for de fleste.

Jeg tror egentlig ikke det jeg, for eget vedkommende i hvert fall. Det skyldes nok at jeg har studenttida friskt i minne. Det var aldri noe problem at vi ikke kunne unne oss masse dyre ting. Nå unner vi oss langt mer, men det er fortsatt ikke så veldig viktig for oss. Tv-en vår røyk nå nettopp, og da kjøpte vi en ny som var atskillig større, dyrere og mer fancy enn den gamle. Hadde vi vært studenter, ville vi forhørt oss med slekt og venner om de hadde en gammel tv stående, eller kjøpt en brukt. Og vi ville vært kjempefornøyde med det også. Vi prioriterte mye skarpere i studenttida enn vi gjør nå, men alt vi virkelig ville, fikk vi som regel ordnet. Jeg tror ikke det ville vært mye annerledes om det kom tunge miljøavgifter eller til og med kvoter på en del ting.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat