Vis enkelt innlegg
Gammel 21-02-07, 12:55   #61
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Medlem siden: Sep 2006
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...

La oss si at ingen får ha mer enn 30 m2 boligareal pr. pers. (1970-tallsstandard, jfr SSB)
Vi bor 3 stk på 119,8kvm så vi måtte fått litt mindre plass og med da to rullestolbrukere i huset så måtte den plassen vært maksimalt utnyttet.

Ingen som bor i byer eller i byers nabokommuner får ha bil.
Da hadde vi ikke kommet langt for ingen busser her har heis.
Det er kun lov til å spise kjøtt en gang i uka.
Da måtte vi spist mye mere kylling, and, rype, etc.
Flyprisene blir 5 ganger så høye. -
flyr ikke nå så det ville ikke vært noe savn.

Klær blir 4 ganger så dyrt. - Strikker endel nå og lapper klær så da måtte jeg begynt å sy våre klær noe jeg har gjort for ikke så mange årene siden allikevel.
Alt som ikke er produsert i Norge blir dyrere jo lenger unna det kommer fra. Feks vil det på varer fra Australia og Kina lagt på en høy miljøavgift. - om norske varer da hadde hatt en overkommenlig pris så skulle vi vel overlevt dette.

Så helhetlig for oss så ville det ikke blitt så veldigt mye verre bortsett fra hus og ingen bil.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat