Sv: Laseroperasjon av øynene
Tjorven: Jeg må bare gi deg en formaning. Du må ikke glemme en eneste gang å dryppe. Det er kjempeviktig. Jeg har ei venninne som måtte reopereres pga. at hun hadde glemt å dryppe noen ganger og resultatet blir da ikke som det skal. Veldig viktig og følge instruksene nøyaktig og ikke slurve en eneste gang. Sett på alarm på mobilen.
Jeg laseropererte når det fortsatt var ganske nytt i Norge for 18 år siden, og jeg er like fornøyd ennå. Jeg hadde den operasjonen som også var ganske smertefull (mere enn den som er nå, men da fantes det ikke noe annet), men det er jo bare noen dager. Nå har det blitt bedre operasjonsmetoder som ikke er så ille. Og den dyreste metoden er helt smertefri. Svigerinnen min har akkurat tatt den. Jeg har mange venner og også mannen min er laseroperert. Jeg startet en liten bølge når jeg gjorde det tydeligvis. Jeg opererte pga. at jeg ble allergisk for linser og det var veldig vanskelig for meg med briller siden jeg ikke var samsynt og var -7,5 på ene øyet og -3,5 på andre øyet. Det ble en helt ny verden etter laseroperasjon. Når jeg opererte for 18 år siden så kostet det mere enn det gjør i dag siden pengene er mindre verdt enn den gangen også. Jeg betalte kr 12 000,- pr. øye.
|