Vis enkelt innlegg
Gammel 29-11-10, 14:54   #11
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 38
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kildesortering: hvordan organisere meg?

Vi hadde dette systemet fra Clas Ohlson i skapet under vasken på knøttekjøkkenet vi hadde før. Det var ikke plass til å ha bøttene i det stativet, men det ble plass til to bøtter løst i skapet og en festet på innsiden av døra. Vanlige handleposer passer fint i de store bøttene, og matavfallsposene passer fint i den lille bøtta. Vi sorterte plast, restavfall og matavfall i disse. Papir hadde vi i en egen kasse på et annet rom, og spesialavfall hadde vi i uteboden, sammen med den store plastposen vi samlet alle småposene med plastavfall i. Metall og glass ble også samlet i boden, men sto gjerne noen dager på kjøkkenbenken først ...

Nå har vi 80 cm avfallsskuff, som jeg elsker, med IKEA-system, som jeg ikke liker i det hele tatt. Bøttene er for store til at vanlige poser passer i dem, og matavfallsdunken er for dyp. Ser ut til at det blir Clas Ohlson-bøtter på oss igjen, bare flere denne gangen, slik at vi får plass til alt.