Sv: Scenario: Levestandarden kuttes ned til en tredjedel...
Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.
Når det gjelder kollektivtilbudet så er det enorm forskjell på stor by og liten by. Jeg må gå et kvarter til nærmeste busstopp, og der stopper bussen to ganger om dagen. Den bussen tar melkeruten før den drar til byen, så jeg ville nok brukt mye kortere tid på å gå til byen. Dessuten så går ikke den samme bussen i nærheten av barnehagen engang.
Jeg tenker som esme, at det ville vært mange tidstyver. Fritid til disponibelt bruk ville minket betraktelig.
Jeg ville absolutt klart å leve sånn om jeg måtte, men det ville vært løgn å si at jeg ikke hadde merket forskjellen og latt meg frustrere masse.
Jeg mener jeg leste eller hørte nettopp at om alle skulle spise økologisk, så ville man ikke klare å forsyne alle med mat. Vet ikke om det stemmer, men jeg kom til å tenke på det nå. Jeg velger økologisk fordi jeg har muligheten til det.
Som nevnt MÅ kollektivtilbudet forbedres betraktelig. Hvis bussen stoppet 100 meter fra døra di og gikk to eller fire ganger i timen, da ville det vært enklere, ikke sant?
Jeg skal finne ut av det med økojordbruk og forsyning, men det aner meg at dette har en del med fordeling å gjøre.