Vis enkelt innlegg
Gammel 30-11-10, 09:38   #27
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg kanskje skal ta med det som skjedde før operasjon nr 2 også. Jeg var inne for å ta en LASIK operasjon. Når jeg ble operert viste det seg at de likevel ikke kunne bruke denne metoden på meg. Jeg hadde for bratte hornhinner. Da skulle de bruke en eldre metode som nok er nesten det samme som Tjorven brukte? I hvert fall gikk den ut på at de skraper på hornhinna mens de skyter med laser, PRK (forgjengeren til LASEK som er forgjengeren til LASIK). Det tar opp til 1 år etterpå før synet stabiliserer seg. Da kan man opere andre øyet. Høyre øye ble operert. Jeg hadde kjempevondt et par dager etterpå. Virkelig vondt. Jeg gruet meg skikkelig til jeg skulle ta venstre øye. Den dagen jeg skulle ta venstre øye viste det seg at jeg hadde enda brattere hornhinne på det øyet. De kunne ikke bruke laser i det hele tatt på det øyet. Derfor måtte jeg komme tilbake for ny operasjon senere hvor en kunstig linse ble operert inn, en ICL-operasjon. Hvordan den operasjonen gikk ser dere i innlegget litt høyere opp.

Selv med mine komplikasjoner ville jeg ha gjort det igjen. Jeg fikk beksjed om å redusere/kutte ut å bruke linser. Øynene mine var hadde begynt å utvikle blodårer som gikk inn mor puppillen pga langvarig bruk av linser. Jeg fikk derfor beksjed om å bruke briller. Det hatet jeg å bruke. Jeg mistet sidesynet når jeg brukte briller og trivdes ikke med å ha på meg briller. Idag ser jeg bra og har ikke behov for briller.