Vis enkelt innlegg
Gammel 01-12-10, 23:38   #9
Lille Foo
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 17
Lille Foo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg er minus 10 og minus 6 i brillestyrke, litt mindre i linsestyrke (-5 og -9 tror jeg) og har noe skjevhet på hornhinne. Jeg tåler kontaktlinser med sliter med tørrhet. Jeg har bare vært et sted til konsultasjon i 2006, Majorstua øyesenter het det vel. Jeg er dårlig på mørkekjøring nå uansett med linser, blir veldig blendet av motgående lys og har rett og slett dårligere detaljsyn i mørket, det sa øyelegen ikke kom til å bli bedre etter operasjon, man vil ha dårlig mørkesyn. Det er mulig at synes mitt også endres noe fortsatt og da vil de ikke operere. Jeg kvier meg nettopp pga smertene jeg har hørt om og at mine øyne ikke kunne tas samme dag.

Hadde -9,5 og -6 da jeg ble operert for en ca 6 år siden. Siden jeg hadde brune øyne og ikke blå (?), var det ikke mulig å operere til 100% (ble ganske gra uansett), og jeg ville slite med nattesyn. Jeg hadde også skjeve hornhinner. Jeg fikk valium før operasjonen, og reise hjem alene samme dag. Smertene sov jeg meg glatt igjennom et par tre dager. At de ikke advarte meg om tåka, og at jeg burde hatt ledsager fatter jeg ikke.

I dag synes jeg synet mitt begynner å bli nærsynt igjen, og skal sjekke det opp. Regner med at da er det ikke mulig å ta en ny operasjon. Jeg fikk forresten dekt hele greia med helsevesenet.

Lille Foo er ikke aktiv   Svar med sitat