Vis enkelt innlegg
Gammel 02-12-10, 20:45   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kalkun for første gang

Denne tråden er helt knall. Selv pleier jeg å legge kalkunen rett i langpannen med væske, ikke på rist. Da synes jeg den blir saftigere. Og så blander jeg smeltet smør, salt og pepper i en stor kopp og heller over med jevne mellomrom. Og så har jeg et par appelsiner stappet inn "der du vet" på kalkunen, i stedet for stuffing. Langtidssteking på lav varme er helmaks (skrur opp temperaturen mot slutten, det er viktig)!
Jeg lager ikke saus på innmaten men av sjyen fra langpannen. Men det er en saus basert på fløte, brunost, tyttebær osv da, vet ikke om det er i din gate. Det er denne. Verdens beste! Eddiken gjør underverker i faktisk de fleste sauser.