Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-10, 20:25   #10
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ulvefars bokprosjekt: Metafysikk for ateister

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Er dette en bok som skal være synsing eller fakta? Tenker bare på at om det skal være fakta, så kan det kanskje være greit å ha med f.eks henvisning til undersøkelser som er gjort blandt "troende" (her tenker jeg ikke kristne, men er det det du har tenkt? Men jeg tenker mer "alternative" sånn som meg, som tror på både healing, spøkelser og at en kan få kontakt/bli kontaktet av døde.)

En blanding av synsing, argumentasjon og fakta, men med nok referanser til at man kan se hva som er hva.

I lesingen og den første tråden din så blir jeg litt forundret, for jeg opplever ikke at vi snakker om de samme folkene, noe vi og mest sannsynlig ikke gjør. De jeg kjenner jobber ofte uten å ta betalt, de ønsker ikke opplysninger om den de skal jobbe med, de sender pasienter til lege.

Ja, jeg har ikke sagt at det ikke er veldig mange, antakelig de fleste, av alternativbehandlerene som er velmenende mennesker som tror på det de gjør selv. Mange er rimelig gode på å be folk gå til lege også. Men en del pasienter ender ikke opp hos lege likevel. Og noen er ikke mer idealistiske enn at de tar skjorta og en arm i betaling for kvantecrap. Det er forskjell på folk, både leger og alternativer til leger.

Dette ble vist litt sammensurium av begge trådene, og jeg angrer meg nesten allerede for at jeg svarer. For jeg skjønner jo her at det som å banne i kjerka å være alternativ.

Hey, håper ikke du angrer. Jeg tåler at folk er uenige med meg. Hvis du tåler at jeg argumenterer for mitt syn har du allerede fortjent den respekten at jeg lytter til ditt.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat