Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-10, 21:58   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ulvefars bokprosjekt: Metafysikk for ateister

Hm. Hvem er denne boken skrevet for og hva er det egentlig den skal belyse? Jeg regner med at det som står der når er et rammeverk over momenter du tenker skal med. Men jeg synes det er litt vanskelig å se hvem målgruppen er ut fra det du har skrevet.

De første avsnittene er lettfattelige og lett skrevet. Det meste av det som står der blir for meg selvfølgeligheter selv om jeg ikke har et ateistisk livssyn. Hvis du ikke ønsker å fremstå like dogmatisk som religiøs propaganda du ikke ønsker å bli sammenlignet med, må du inn med litt mer referanser og faglig tyngde. Og helst uten at det blir tyngre å lese for hvermannsen. Jeg tror også du skal passe deg litt for å sleivsparke for mye til kristen tro eller uttale deg for skråsikkert om deres syn på evig liv uten å hente inn tilsvarende faglig tyngde i form av referanser. Både fordi det finnes ulike syn på dette og fordi du ikke ønsker at man skal se på det du skriver som mindre seriøst fordi du maler et bilde av andres tro de ikke kjenner seg igjen i. Jeg sier ikke at det du skriver er feil, men du tar en sjanse når du sammenligner med andre med et såpass uformelt språk uten å si noe om hvor du henter disse betraktningene fra.

Så til det siste avsnittet. Her trengs det litt språkvask for at det skal bli allment tilgjengelig. Dette var i mine øyne det mest interessante avsnittet, men det var veldig tungt språk.

Ellers leser jeg gjerne boken din, fascinerende lesning.