Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-10, 22:39   #4
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Placeboeffekten - kan vi diskutere den?

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.

Jeg tror veldig på placebo egentlig. Og jeg syns det er en bra ting! Husker godt en venninne tok 2 paracet ( trudde hun ) mot kraftige mensen smerter men hun fikk egentlig bare to sukkerpiller ( av en felles venninne som er farmasøyt ) plutselig etter hun hadde tatt de var hun i fin form og smertene hun hadde var borte mente hun selv.
SÅ vist placebo effekten får noen mennesker til å bruke mindre medisin så syns jeg det er en god ting.

Ja man må vel nesten tro på placeboeffekten, siden den er "bevist" så godt det lar seg gjøre. Og jeg har også gitt eldstemann placebosmertestillende noen ganger når hun klager over en vondt jeg mistenker for å være bare tull. Hvis hun virkelig har smerter så får hun medisin, altså. Noen ganger blir hun frisk av placebo, andre ganger fortsetter hun å klage. Siden jeg ikke har peiling på om hun virkelig tullet eller faktisk hadde vondt de gangene hun klaget, så kan jeg jo ikke i noe om placeboeffekten sånn egentlig da.

Opprinnelig lagt inn av Urt, her.

Har du hørt eller lest om Silva metoden ? Litt på sida av dine tankar.
Silva metoden er ein metode som skal hjelpe deg til å utnytte heile hjernen din. Dei kobler inn det meste. Tankeoverføring og i det heile tatt. Eg blei sendt på ungdomskurset. Me blei fortalt om folk som hadde stoppa kraftige blødningar, berre ved hjelp av si tankekraft. Dei senka seg ned på dei lavare nivåa og fekk full kontroll over kroppen.
Den hjelper nok for nokon, ved at dei blir betre til å bruka hjernen betre, men ein god del er nok litt for langt ute på viddene etter min smak.

Nix, ikke hørt om den. Og det høres litt for langt ut på viddene for min smak også.

Sånn som dette her også gjør:

http://www.bt.no/sprek/Er-dette-mulig-1208362.html

Jeg klarer liksom ikke helt å forstå at det skal være fysisk mulig.