Vis enkelt innlegg
Gammel 07-12-10, 22:47   #9
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Placeboeffekten - kan vi diskutere den?

Ofte blir placeboeffekten nevnt i en negativ tone. Jeg er helt enig med HI. Dersom placebo virker så må da det være bra. Jeg tror på tankens kraft til en viss grad. Jeg tror ikke at man alene kan blir frisk av f.eks. kreft som har gått for langt, men at man kanskje kan forsinke kreften og i noen tilfeller kanskje bli frisk ja det har jeg tro på.

Det er ofte det som er frustrasjonen i forhold til leger. De ser ofte bare diagnosen og behandler den. Når en person har mange vondter så blir det ofte vondtene som blir behandlet og kanskje ikke årsaken.

Mange alternative er flinke på å se hele mennesket og det tror jeg er til stor hjelp for mange mennesker. Jeg tror at forståelsen for å se hele mennesket går framover, men det er for tilfeldig er mitt inntrykk idag.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat