Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-07, 10:40   #85
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Frp, et parti fullt av bad guys? Frp-topp siktet for voldtekt (nrk)

Skal jeg forsøke meg på et analytisk innlegg, tro? Ja, jeg gjør det, jeg.

FrP har gått fra å være et "brunaktig utskudd" til å være omtrent landets største parti. FrP har gått fra å være et parti for noen spesielt interesserte, til å trekke til seg både velgere og medlemmer fra alle de andre partiene.

FrP har vokst i en periode hvor politikerforakten har økt, og hvor folk har vært sinte på de mer "etablerte" partiene for at de ikke har innfridd sine løfter. FrP har vært dyktige til å treffe "vanlige folk" sine ømme punkter, og de øvrige partiene har vært utrolig dyktige til å fremme FrP sin politikk og gi dem oppmerksomhet.

All PR er god PR ikke sant?

Når et parti nærmest "eksploderer" så trekker de til seg så mange slags elementer. En viktig kategori er de som har vært misfornøyde med sitt "gamle" parti. En annen kategori er de som vil være med på oppturen. FrP har profilert seg på enkle og konkrete saker. Bensinavgifter og bompenger fenger, og det samme gjør minstepensjonister og innvandringspolitikk.

Da er det ikke egentlig så rart at partiet har fått en relativt stor andel av "bad guys". Partiets enorme vekst skyldes i stor grad misnøye og "opprør", og ikke minst de enkle budskapene.

Dette betyr ikke at alle FrP-ere er kriminelle bad-guys, men at partiet i sin voldsomme vekst har trukket til seg "diverse elementer".

Beklageligvis er FrP-velgere fortsatt beheftet med et negativt stempel, i likhet med Se og Hør-lesere. Jeg sier beklageligvis fordi jeg mener at det ikke er mulig å verken diskutere eller argumentere med folk som føler at de må gjemme seg. Det at man stempler folk som sosiale tapere, avvikere, rasister eller hva det nå måtte være fører ikke noe godt med seg. Folk fortsetter å stemme FrP, og de fortsetter å lese Se og Hør, men de gjør det i smug, og sinnet mot de som "tror de er bedre enn oss" bare øker. Alle de som kanskje har vurdert å stemme FrP lar seg også provosere, og jeg tror at FrP har samlet mange "trass-velgere" også. Ikke at man egentlig er enig med FrP, men man skal i hvertfall vise disse besserwisserne ett eller annet.

Jeg syns derfor at slike undersøkelser i seg selv er uheldige. Det beste vi kan gjøre er å legge opp til åpenhet i samfunnet. Det burde ikke være en skam å innrømme at man stemmer FrP eller leser Se og Hør. I dag er det det, men likevel GJØR jo folk det. Ved å stemple folk øker bare trassen, og det er nettopp det FrP vinner på.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat