Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-07, 13:32   #10
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjøring på motorvei med en tulling bak

Jeg er nok også en sånn tulling. Eller egentlig ikke, for det er sjelden jeg kjører så fort, men jeg mener like fullt at når du skifter fil har du vikeplikt for trafikken som er i den fila du kjører inn i. Det å da skifte fil like før en som kjører mye fortere enn deg er etter mitt skjønn å bryte vikeplikten. Har mange ganger selv kjørt i tett trafikk f.eks. og så ligger trafikken i venstre fil i drøyt 100, og i høyre fil i 90, og så 4 meter foran bilen så er det en som JEG kaller tulling, som på død og liv skal bytte fil, for å kjøre forbi den lastebilen som ligger 500 meter lenger framme. Dermed må jeg jo stå på bremsen - og ergo er ikke vikeplikten til den andre sjåføren overholdt.

Skal du bytte fil så skal ikke det være til hinder for den øvrige trafikken.

Jeg har stått på hornet og bremsen i sånne situasjoner, jeg, og må jo si at jeg syns det er filskifteren som er tulling.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat