Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-07, 15:47   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alternativer til hel- og halvfabrikata

Om jeg ikke er i form til "gourmetmiddager" og ikke gidder å stresse, lager jeg ofte gryteretter der jeg hiver oppi det jeg har. Som regel er alltid basisen ris og kjøttdeig/karbonadedeig, og så har jeg ofte skivet eller hakket løk, masse hvitløk, paprikabiter og gjerne gulrot eller brokkoli, alt etter hva jeg har. Erter er også godt oppi, det har jeg som regel i fryseren.

Currypaste har jeg alltid i kjøleskapet så det putter jeg som regel oppi, lager utrolig god smak. Masse krydder og gjerne ananas med laken. Serveres med brød og rømme.

Min mann elsker disse grytene, de smaker forskjellig hver gang men er alltid like gode.

Kan jo lages med pasta istedetfor ris også, eller feks. makaroni?

Ildfaste former er også enkelt, bare sleng oppi det du har. Lettvintlasagne er godt, da bare halvkoker du pasta (jeg bruker oftest penne) og slenger oppi en form, så har du masse god kjøttsaus over og revet ost.

Eller makaroni/pastaform med pølse eller skinke?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat