Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-10, 14:35   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Postfrustrasjon - formattillegg

Ja, absolutt.

Jeg sendte to pakker i dag jeg. en stor sak i ei diger kasse som jeg nesten ikke klarte bære. (Den veide ikke mer enn 5-6 kg, men var ganske stor, ei "standard pappeske" med mange pakker i.) Den andre var ei konfekteske og et bilde. Men den var litt lang den konfekteska (kong haakon) og sammen med bildet som hadde ei ramme, så passerte det en kilo.

så jeg betalte 150 kroner for hver av dem. den lille puttet hun da inn i en smartpostboks, for det ville koste det samme som å sende den som egenemballert. Bare beskytte pakken (som jeg bare hadde pakket i gråpapir) litt bedre. Ja den gikk ikke inni da, men huntapet den godt igjen, så gikk det på et vis..

Minn meg neste år på at mannen får finne noe annet enn den fysisk store Kong Haakoneska og sende til sin bestefar! En dobbel sfinx eller noe sånn, den bygger litt i høyden, men er ikke så diger. (For jada, den var nemlig en cm for bred, så det var formattillegg på den om dem skulle gå som brev... så det var bedre å sende den som pakke...) eller forresten, det er jo formatkrav i høyden også...

Men ja, et hadde vært greit om de tingene posten sendte ikke var for store. eller rettere sagt, at de satte kravene til å være så store at "A4 pluss noen cm" sånn at man har plass til A4-store ting, gikk finfint innenfor grensene deres.