Vis enkelt innlegg
Gammel 14-12-10, 18:28   #2
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jula før og nå

Jeg var liten på 70-tallet og jeg synes ikke det er så veldig mye som er forandret, botsett fra kjøret med avslutninger. Hjemme har vi mindre stress enn vi hadde i barndomshjemmet, jeg vasker ikke ned alle rom, pusser messing, pusser sølv og baker 7 sorter, slik min mor gjorde. Vi pynter mer med kjøpepynt enn før, da jeg var liten hadde vi mer hjemmelaget julepynt.
Jeg synes jeg har bedre tid til ungene mine i juledagene, hovedgrunnen til dette er at vi farter lite rundt på svære familiebesøk og ha lite besøk hjemme. Og når vi har besøk byr vi oftes på julekvelds, ikke julemiddag.

Vi gir også gaver som var uoppnåelige da jeg var liten, både på grunn av at gavene ikke fantes da (PC, mobil, iPod osv) og dels fordi vi har bedre økonomi.

Det jeg har lagt mest merke til er at det er inn med hjemmelagde julegaver, det var ikke særlig vanlig da jeg var liten. Kjøpegaver var et tegn på velstand, og det var bare kjipe tanter som gav bort strikkesokker i julegave. Mine unger blir henrykt over hjemmestrikkede luer, sokker og tøfler, jeg husker at jeg hang med leppa over slike gaver da jeg var liten.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat