Sv: Postfrustrasjon - formattillegg
Jeg bruker i alle fall posten en del, det er derfor jeg visste om formattillegget og målte hjemme. Men likevel ikke nok til at jeg hadde kommet til å tro at konvolutten de solgte på posten var 1-2 cm for stor, så det synes jeg det er greit om de oppga. I det minste skrev størrelse på dem, siden fåtallet av oss vandrer omkring med målebånd i lomma.
Dagens tur på posten kostet meg godt over 500 kroner, men da fikk jeg med flere julefrimerker enn jeg trengte, jeg ba om det (ville heller ha julefrimerker enn at hun skulle frankere dem, og jeg skal nok sende mer post så jeg tenkte det var greit å få med meg litt flere enn det antallet julekort jeg hadde med meg.)
Men dyrt er det ja, og er det virkelig 31 kroner dyrere for posten at pakken er mer enn 26 cm bred? Nei, BREVET, for når den sendes som pakke er det ikke slike regler, og da fikk jeg den dessuten inn i en boks den ikke passer i på kjøpet. Til gjengjeld tar det et par dager lenger å få den levert enn som brev, men det er en grunn til at jeg var på posten i dag, som forøvrig er et par dager etter min private postsendefrist... jeg har vært på posten deres offisielle sendefristdag et år, og det gjentar jeg ikke, jeg setter min frist 4-5-6 dager før postens, sånn at når jeg ender opp 1-2 dager forsinket, som jeg alltid gjør, er jeg godt innenfor julefristen. For det stresset orker jeg bare ikke.