Feilbestilt tøy ...
Jeg bestillte noen Odd Molly plagg fra en engelsk nettbutikk. Det ble litt krøll med bestillingen, så jeg måtte fylle handlekurven om igjen et par ganger.
Da jeg fikk bestillingsbekreftelsen (1 minutt etter at jeg bestillte) så jeg med en gang, at jeg hadde bestillt den ene toppen i feil størrelse. Jeg sendte straks mail for å bytte men hørte ingenting. En time senere fikk jeg bekreftelsen på, at orderen var sendt av sted. Jeg mailet igjen med en gang, men nei den kunne ikke stoppes mer.
Butikken foreslår at jeg returnerer toppen i feil størrelse når jeg har fått forsendelsen (antakelig om en tre ukers tid), så kan de bytte den til plagg i riktig størrelse som de har reservert til meg.
Min bekymring er nå: hva med fortolling ? Pakken fortolles jo idet den kommer inn i landet, og når den nye toppen kommer skal jeg ut med ny toll og fortollingsgebyr. Vi snakker her om en topp til 1190 NOK, dvs. den i feil størrelse vil koste en 300 kr. i MVA, og den i riktig størrelse 500 kr (blir jo fortollingsgebyr på over 200 kr). Er det en eller annen prosedyre jeg kan følge for å få tilbake toll over toppen som jeg sender i retur ? Ellers blir jeg nødt til å la hele forsendelsen ligge uavhentet - jeg gidder ikke betale dobbel toll og vil ikke kunne bruke toppen som er i feil størrelse.
__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
|