Vis enkelt innlegg
Gammel 22-02-07, 22:50   #33
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dokumentar på TV Norge NÅ!

Trist å se dette programmet. Det verste er at foreldrene tror at de gjør det for barnets beste. De har alle "gode" argumenter og grunner til å slå, men ingen gode grunner for ikke å slå. Skremmende å se hvordan vi som mennesker sosialiseres inn i strategier som vi tror er riktige og normale. I deres verden er det slik det er. I vår verden er det totalt uakseptabelt. Men vi skal ikke langt tilbake her i Norge da det var helt akseptabelt å slå barna sine. Jeg fikk bank et par ganger av min far. Jeg husker at det gjorde meg svært forvirret. Jeg forsto ikke hvorfor han slo meg. Jeg skjønte bare at jeg hadde vært slem. I tiden etterpå var jeg veldig på vakt for å irritere ham. Jeg var redd han skulle slå. Jeg var et veldig forsiktig og tilbakeholdent barn. Så jeg kan langt på vei tenke meg hva dette kan gjøre med barn. Jeg tror man har to valg (hvis det går an å kalle det valg): Trekke seg unna eller gå til kamp mot den som slår.

Jeg tror at den sunneste reaksjonen er å gå til kamp. Kjempe for ikke å bli ydmyket og kjempe for at den som slår skal få respekt for deg. Men det blir jo Davids kamp mot Goliat...

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat