Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-10, 19:29   #3
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.242
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mat til kresen 11-åring

Bor dette barnet sammen med dere? Har hun gjennomgått den samme mattilvenningen som din datter eller er det sånn at hun kommer fra en helt annen matkultur hun plutselig forventes å akseptere nå? Jeg reagerer litt på det du skriver - at du ikke vil gi henne særbehandling fordi din datter spiser alt som serveres uten å mukke, jeg synes hun fortjener å bli behandlet med utgangspunkt i seg selv og hva hun selv har vokst opp med så langt, ikke med et annet barn som rettesnor. Men hvis jeg ser bort fra det, er jeg enig med deg, en elleveåring skal kunne smake på det meste uten store protester. Men man kan ikke forvente at en elleveåring som har vokst opp på "barnevennlig" mat vil være komfortabel med omlegging til en veldig voksen og eksotisk mattradisjon i en håndvending. Jeg er litt enig med deg og litt enig med kjæresten din. La henne få bestemme menyen av og til slik at det ikke alltid er mat fra mars for henne, men forvent at hun smaker ellers også og ikke minst ikke æsjer og uffer ved matbordet. Om hun så velger å gå sulten, så henne om det, hun er stor nok til å ta konsekvensen av det.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat