Vis enkelt innlegg
Gammel 28-12-10, 23:51   #1
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Salts vannskadeoppussingstråd!

Kan jo sikkert lage en egen tråd om dette, først som sist. Limer inn fra den andre tråden:

Oppdatering:

Ikke så mye har skjedd før nå, men plutselig løsnet det. Det kommer flyttefolk og pakker og flytter alle tingene våre på mandag. Tirsdag begynner de nærmere målinger og riving av tak i stua for å få tørket isolasjonen eller fjernet den, alt etter som.

Vi vet fremdeles ikke hvor vi skal bo, men regner med at det blir et slags Apartment hotell eller liknende. Vi må regne med å ikke komme inn igjen i huset før i slutten av mars.

Vi skal ha bambusparkett i stue, kjøkken, gang, gang oppe og gjesterom. Den ser omtrent slik ut:

På rommet til S legger vi vinyl, men jeg har ikke fått tenkt på hva slags design eller farge det blir. Vinyl er mykt å leke på, og ikke så kaldt, så bytter vi heller til parkett når han er lei rommet sitt om 10 år eller noe slikt. Dette er rett og slett et kostnadsspørsmål.

I kjellerstua legger vi ny laminat. Den blir også lys slik som bambusen, men vi velger å legge laminat for offentlig rom i stedet for parkett pga. mye trafikk inn og ut til haven om sommeren, sand, sko osv.

I kjellergangen er vi foreløpig usikre. Jeg vil helst ha laminat der og, men mannen vil gjerne ha gulvvarme, og da må vi kanskje ha fliser (som jeg egentlig ikke liker). Dette blir også et kostnadsspørsmål - å legge varmekabler er svindyrt!

Til slutt håper jeg å kunne få slett tak i stua, i stedet for himlingsplater som vi har nå. Det ser sånn ut:

Så, ja... Det var det vi vet så langt!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat