Vis enkelt innlegg
Gammel 29-12-10, 13:42   #18
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lillesøster skal snus!

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Stolen kan brukes uten internbelter, festet med 3-punktsbelte som en beltestol, 15-25 kg. En dårlig løsning siden stolen overhodet ikke er laget for denne bruken. Skal barnet først snus ville jeg hvertfall kjøpt en stol som er beregnet på det i utgangspunktet.
Men denne stolen er jo beregnet på det, den er godkjent for 9-25 kg og slik jeg finner det skal de da sitte framovervendt fra 15-25!? Det var jo en av grunnene til at vi har hatt denne stolen til alle tre barna fordi den er såpass brukervennlig og varer lenge. De to eldste har sittet forovervendt i samme type stol med bilens belter fra hhv 22 mnd (uopplyst mamma ) og ca 4 år (18 kg).
Når det gjelder såpass små barn er det vanskelig å si hva som er verst og best siden 5-punktsbelte vil gi en ekstrem belastning på hode- og nakkeregionen siden hele kroppen unntatt hode/nakke holdes tilbake, mens du med 3-punktsbelte risikerer at barnet sklir ut av beltet i kollisjon pga at kroppen er veldig myk på slike småttiser.
Jeg vet dessverre.
Kan dere ha terroristen i forsetet?
Bare om vi har bilen på verksted og får koblet ut airbag. Også blir det ikke plass til mer enn en voksen da, all den tid jeg og mannen ikke får plass bak sammen med to andre seter. Slankekur kanskje?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Det finnes vel egentlig ikke noe god løsning for så små barn fremmover. (untatt handicap stolen til lillemann hvor man først festes i 5.punkt og så festes med 3 punkt etterpå. Ble litt forelsket i den stolen når jeg så den her inne engang).
Det høres jo genialt ut. Men kunne jeg gjort det med Akta Graco Cosmic forresten? Evt. hvorfor ikke? For et av ankepunktene mot å snu er jo at hun blir sittende så "løst" i en trepunktssele og at hun kan finne på å ta armen over selen el.l.

Det er nok ikke helt avgjort at vi kommer til å snu henne altså, til det har jeg sett og lest altfor mye. Men det er virkelig ikke ålreit slik vi har det nå. Og de to andre kranglefantene kan ikke sitte ved siden av hverandre dessverre, det har de gjort før. Det er ikke engang optimalt at de når hverandre på tvers av Lillesøster. Å snu henne ville løst det problemet også forøvrig...