Tråd: Fyrverkeri
Vis enkelt innlegg
Gammel 30-12-10, 14:43   #10
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fyrverkeri ...

Fyrverkeri er gøy! Men jeg har ikke alltid syntes det, all den tid jeg feiret nyttår i byen sammen med mer eller mindre fulle venner. Nå feirer vi nyttår hos svigers, hvor sjampisen ikke åpnes før etter at fyrverkeriet har blitt sendt til himmels. Svigerfamilien har skikkelig stødig underlag for batteriene, og alle sikkerhetsanbefalinger følges. Det føles trygt når det håndteres av voksne, edru og ansvarlige mennesker. Katter og hunder installeres i bur i kjeller med radioen på, det går helt fint.
Forøvrig synes jeg argumentet man alltid får høre om at fyrverkeri er det samme som å sette fyr på penger og sende til himmels blir for dumt. Vi bruker enorme summer hele året på sløseri og luksus, og det irriterer meg at fyrverkeri skal være så mye mer umoralsk å bruke penger på enn dyre ferieturer, alkohol, sigaretter, sjokolade, bæreposer i plast, det ekstra paret med sko man strengt tatt ikke trengte, to eller flere biler osv...