Sv: Hva strikker du nå II?
Nå har forsøket på kjole blitt 9-10 cm, all den opprekte tråden er straks strikket på nytt, og noe sier meg at hadde jeg ikke vært på tredje forsøk hadde jeg kommet så langt som jeg kommer denne ferien. (Det viste seg nemlig at det jeg trodde var en pinne str 2,5 som lå i veska, var str 3, og siden kjolen strikkes på 3, men bærstykket skal strikkes på 2,5, så kommer jeg ikke lenger enn det, men det er uansett altså ikke før etter 20 cm i oppskriften, minst 25 da på min, så jeg har jo i alle fall 15 cm igjen, så det blir nok greit, tenker jeg. Oppskriften er i 3-6 mnd, men jeg skal ha den til nyfødt, så muligens krymper jeg den litt inn i overdelen, vi får se.
Men ser ikke i det hele tatt bort fra at det blir en sånn pickelskjole senere altså. Når jeg er vel hjemme, med litt mer tilgang på garn og pinner og sånn enn akkurat "jeg trenger to nøster av dette og en 60cm rundpinne str 3", på strikkebutikken, putt posen i veska og ta mer på ferie, i overbevisning om at bodyen som ligger der fra før er på pinner 2,5, men den er altså på pinne tre den også viser det seg (men en 40-pinne, så jeg trengte uansett den 60-pinnen da, jeg tror den lange jeg har hjemme er en 80-pinne, eller så har jeg nå to 60-pinner... jaja, det går da også bra, siden jeg ikke evner å ha bare et prosjekt om gangen særlig ofte...)