Vis enkelt innlegg
Gammel 02-01-11, 13:27   #28
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Må skøyter slipes før første gangs bruk?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvor har du solgt skøyter da? Jeg har aldri funnet slipte i noen sportsbutikk i Oslo. Om butikken har ment at de er slipte, så har de vært langt fra slipt godt nok.

Flere steder, flere kjeder. Jeg har fått klar beskjed fra flere leverandører at skøytene kommer slipt. At de ikke er slipt nok etter enkeltes standarder sa de ikke noe om. Jeg tviler ikke på at de kan ha godt av å slipes ganske fort, men at de er fullstendig uslipte kan ikke stemme. Har gått på flere av dem selv uten å reflektere over at det er vanskelig. Nå er jeg riktignok fullstendig amatør på skøyter....

Dette er noen år siden nå, så kan hende ting har endret seg til det verre, men det tviler jeg egentlig litt på.

Dette blir kanskje litt det samme som at jeg aldri ville gått på nye ski uten å preparere sålen først, uansett om de kommer ferdig preppet fra fabrikk eller ikke. Fabrikkvoksen slites fort, og er ikke optimal så da vil jeg gjøre det selv. Men klart, man MÅ ikke.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat