Vis enkelt innlegg
Gammel 03-01-11, 14:21   #6
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Introdusere mat - rekkefølge og sånt

Jeg ventet med kumelk 12 måneder, yoghurt 10. Det er vel det eneste jeg ventet med sånn utover det rent logiske; nøtter, godteri, aspartam osv.

Jeg liker grøten. Veldig. Ikke til meg selv, men til babyer. Den er mettende og god, inneholder mye bra, og min første- og sistefødte simpelthen ELSKER det. Lillerbror på 15 måneder får det morgen og kvel fremdeles. "Mmmmm" er alltid responsen. Jeg har i fruktmosen til Hipp, gjerne litt moset banan og avocado. (Ikke hver gang.) Brødskive begynte jeg med da gutten var 7 måneder. Prøvde forskjellig pålegg; makrell (var obs på sausen og tegn til reaksjon), bacon- og magerost, leverpostei og avocado er påleggene vi i hovesak benytter oss av. Han likte ikke brødskive før han tippet året. Nå elsker han det. Så det er mellommåltidet. Har vi ikke-8-tenner-vennlig mat som taco eller wok, får han babyglass fra Småfolk. Kjøttkaker i brun saus er blant favorittene. Fisk i smaksbiter var også noe han fikk fra tidlig av, ventet ikke med det.

Så da han var 6 måneder var det i hovedsak pupp som gjaldt, og dagen så vel omtrent sånn ut:

Natt/morgen: Pupp, litt grøt
Formiddag: Pupp, litt brødskive (1-2 biter)/fruktmos
Middag: Smaksprøver av middag, pupp
kvelds: Litt grøt (noen skeier) og pupp

Og så spedde jeg på med mer og mer brødskive/middag/grøt etterhvert som ukene gikk.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat