Vis enkelt innlegg
Gammel 04-01-11, 21:14   #8
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: "Spesial"-mat eller "vanlig" mat?

Eg kjenner at eg er nokså enig med trådstartar faktisk; eg forstår godt kva ho meiner.

Eg har ei jente med cøliaki. Eg blir naturlig nok, alltid bedt om å bake kake til alle arrangement, og det gjer eg gjerne. Men eg har brent meg på å legge lapp på kaka med "glutenfri". INGEN andre enn meg og jenta et av den kaka. Joda, mange vil sikkert vegre seg fordi ein skal jo ikkje ta av "andre sin mat", men det er jo liksom rikelig til to personar. Nå har eg slutta å merke maten, men gir beskjed til jentungen og eventuelt andre som eg veit om har cøliaki (vi bur på ein mindre plass, så har litt oversikt når det er samkomer her i bygda). Kaka forsvinn utan problem (for eg lagar gode kaker )

Min far holdt på å dette av stolen når eg lagde glutenfrie komler. Han påsto det var godt. Og så smakte det jo heilt som vanlige komler.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat