Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-07, 00:08   #31
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Noen som bor i Sverige eller er der ofte?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Jeg prøvde meg med at jeg kunne ta B12 tabeletter når de fant ut at jeg manglet det. (alt for å slippe sprøyter) Men da fikk jeg beskjed om at det var liten vits siden kroppen min ikke tok det opp i god nok grad. Altså at det var grunnen til at jeg hadde mangel på det.
Tok to vanlig prøver som viste at B12 nivået sank (tok 2. prøven rett etter at de fikk svar på den første) I tillegg tok jeg en blodprve som måtte sendes til Haukeland sykehus (de var vistnok de eneste som analyserte slike pøver) og derfra kom svar om at jeg manglet noe. Legen tok da utgangspunkt i at det var B12. Dette er 5 år siden da, så jeg innrømmer at jeg er litt usikker på hva prøven som ble sendt til Haukeland viste og hva den egentlig gikk ut på.

Det hadde kanskje vært smart å ta nye prøver? (Er du klar over at det faktisk kan være veldig farlig å mangle B-12 vit?)
Kan hende du får "et nytt liv"?

Ellers har du her eksempelet på at alle kan ta B-12 injeksjoner. Jeg hadde sprøyteskrekk, men da jeg skjønte alvoret måtte jeg jo bare ta disse sprøytene. Den første perioden tok jeg en hver uke. Etter noen år skal jeg nå prøve meg på hver 2. mnd Og sprøyteskrekken har (stort sett) gått over. Lykke til!

Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat