Vis enkelt innlegg
Gammel 05-01-11, 11:18   #17
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å oppdra andres barn

Jeg oppdrar kun nevøen min (i tillegg til barna mine, selvfølgelig! ). Andre barn kan jeg irettesette, innformere og korrigere. For meg ligger det i oppdragerrollen at man forklarer den bakenforliggende tanken, jeg kan kanskje gjøre det i enkelttilfeller hvor det er enkelt. "Det er ikke lov å hoppe i sofaen fordi den kan bli ødelagt", men ikke mer komplekse ting.

Både fordi det tar tid, og fordi at man ikke kan oppdra noen uten å drive med verdioverføring. Jeg kan for eksempel ikke la være å bruke mine tanker om utviklingslæren hvis jeg skal oppdra barn i forhold til å være sammen med dyr. (Men jeg kan godt bare innformere dem om at hamstre sover om dagen uten noe videverdigheter). Og det å drive med verdioverføring til andres barn er ... det er privat ... og jeg ville ha mislikt at andre gjorde det med mine barn.