Sv: "Ingen skal måtte gå hjem alene"
Jeg tolker det også slik at man skal kunne ha et valg på om man vil være alene eller ikke. Ønsker man noen hos seg så skal man få det.
Jeg er en person som sørger best alene. Jeg er egentlig ufattelig dårlig på å sørge i det store og hele, og med andre mennesker tilstede låser jeg meg totalt. Den eneste personen jeg kan sørge sammen med er min mann. Hadde min mann dødd så tror jeg absolutt jeg ville vært alene med barna mine. Hadde min mor ( ) eller svigermor prøvd å trenge seg på så tror jeg jeg hadde blitt smågal. Jeg hadde nok ikke klart å nekte svigermor (mamma hadde jeg kastet på hodet og ræva ut) siden hun også hadde sørget og hun kanskje fant trøst i å være sammen med barnebarnet. Det hadde nok forsinket min sorgreaksjon kraftig at hun var i nærheten.
Jeg fungerer best hvis jeg kan skrive ned tanker, jeg er ikke flink til å prate om det.