Sv: Maria Amelie uttransporteres i dag
Altså, her er det viktig med litt perspektiver. Det er millioner av mennesker på flukt i verden, MILLIONER og stadig økende antall må vandre. Ikke bare pga krig, men også såkalte klimaflykninger. Det er en bitteliten andel som klarer å kommeg seg til Europa, bitteliten, og en enda mindre liten promille til Norge. Når vi snakker om store antall flykninger så snakker vi om fattige land som Kenya, Pakistan og Tanzania som tar i mot MILLIONER av mennesker som er flykninger.
Så at media får oss til å føle at vi tar imot strømmer av fattige folk på flukt her i rike Nord er bare bullshit fra en ende til en annen. I det store bilde er det noen få promille. Herregud, vi snakker om 10-15 000 mennesker som kommer til Norge i år som asylsøkere? Og vi syter og klager over at verdens rikeste land må ta mot såpass mens det er ca 42 millioner mennekser på flukt i verden.
Fysj, jeg er glad jeg ikke har spist frokost i dag for nok igjen føler jeg fysisk ubehag ved å tenke på hvor syk denne verden er.
Så er det også nyttig å minne på at dette landet har hatt innvandringsstopp siden 70 tallet. Så ja, de som kommer er disse få usle tusen ut av 42 millioner folk på flukt i verden.