Vis enkelt innlegg
Gammel 26-02-07, 19:33   #7
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male furumøbler - tips ønskes

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Jeg er jammen ikke sikker på at du trenger å pusse så mye. Jeg har ikke pusset ned noen av mine... har bare startet med heftgrunn.

Jeg vet ikke hva slags stil du liker, men det som er råfint etter min mening, er å beise det i en mørk farge først (kan sikkert blande mørk farge i heftgrunn også), og deretter male over med hvit, egghvit eller noe lignende. Så pusser du litt på steder møbler blir naturlig slitt, slik at det mørke synes gjennom. Det blir kjempefint! Alterntivt kan du bruke litt gull eller sølvfarget maling i "snirkler" eventuelt under det hvite (som du da får frem ved å pusse på det hvite).

Forutsetningen er jo at dette passer inn i stuen din. Gjør det det, blir det rålekkert!

Hvor mange strøk med hvitt måtte du ha etter å ha brukt heftgrunn?

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat