Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-11, 15:16   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kildesorterer du?

Vi kaster dessverre også absurd mye matavfall, jeg skulle ønske vi hadde sortering på det! Og at vi ble flinkere til å ikke ha så mye som må kastes...

Drikkekartonger leverer vi i papiravfallet, men jeg er ikke flink til å stappe mange nok oppi og skrive navn på, jeg stapper oppi så mange som jeg synes jeg får (men gidder ikke ta av plastkorkene, for de sier at de kan sitte på, og da er det ikke så mange jeg får oppi) og leverer altså med papiret, som hentes i teoreien hver 4. uke, i praksis hentes det både uke 3 og 4 her i borettslaget, men plasten tar de bare uke 4. Som altså medfører et søppelhus fullt av sekker med plastinnsamling fra uke 3, fordi folk ikke helt får med seg hvilken uke det egentlig er tømming, når de uvisst av hvilken grunn konsekvent alltid tømmer papiret uken før det skal (det er jo fullt, så det er jo greit at de gjør det da, det er fullt igjen til vanlig tømming uken etter også...) i tillegg til den egentlige tømmeuken...

Bleier er ordinært restavfall, sånn i teorien, men våre bleier vaskes jo, så de kaster vi ikke i det hele tatt