Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-11, 22:34   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund: drikker litt mye, ja?

hun får tørrforet tørt ja, men det har hun alltid fått. (og slik jeg leste det om de 0,9 så er det inkludert vann man evt slår over tørrforet.) Hun har vannskål ved siden av foret, og drikker etter at hun har spist, burde ikke det gå for det samme som om vi slo det over?

Mannen påpeker når jeg snakker om dette at hun ikke er rett medisinert. For som følge av blodprøver tatt sist helg, og kliniske symptomer beskrevet, skulle hun fått 60mg piller, men hun får bare 30, fordi vi altså ikke får 60 fra apoteket før tirsdag. Hun har de siste tre ukene tatt annenhver dag 30 og 60, men nå er det altså tomt for 60 også. Og hun skulle oppjusteres til 60 hver dag. Inntil for tre uker siden gikk hun bare på 30 hver dag i flere mnd, hun hadde 60 første mnd, men det mente de var for mye, satte ned til 30 etter blodprøver, som altså ble oppjustert til 30/60 etter vurdering av kliniske spymptomer, og videre til 60 igjen.

Så vi får håpe at fast 60-regime gir bedring, skal måle vanninntaket igjen når hun er igang med det, rapportere til dyrlegen, og antakelig måler vi vel igjen etter 3-4 uker på 60, rett før dyrlegetimen. (gitt at mannen tar ansvar for å huske det, hun skal altså ha kontroll om fire uker, informerte mannen meg om på dagen 4 uker før terminen min...)

jeg bare har disse resterende 20% i bakhodet, men håper økt dose hjelper, mener hun var noe bedre den mnd hun gikk på 60 i sommer/høst, men da bare på synsing, vi målte aldri noe. Men i vinter har hun mistet veeeeeldig mye pels. Hun har jo bare en cm pels, max, men store deler av sidene og opp på ryggen er rett og slett hud. Trist å se, rett og slett. Så tankene svirrer. Og vanninntak er lettere å måle, enn turlyst f.eks... så det er et lett parameter å tenke på. Siden vi ble bedt om å måle det...