Vis enkelt innlegg
Gammel 27-02-07, 08:34   #11
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hunder i barnehagegarderoben - ok?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, jeg forutsetter selvfølgelig at eieren kjenner hunden sin såpass bra at han/hun kan kontrollere hunden og forutse hvilke situasjoner som hunden vil oppleve som stressende og ikke utsette hunden - eller ungen - for de.

... Men selvfølgelig finnes det mange merkelige hundeeiere - hovedinnlegget er vel et bevis for det.

Jeg kan ta min egen hund som eksempel, eller det vil si den er død nå da. Det var en god trent hund, lydighetstrent, agilitytrent, jakt- og sportrent. Det vil si at det var en lydig og lydhør hund som jeg stolte på 100% (i den grad det er mulig å stole 100% på en hund), løs som i bånd. Godt vant til barn var den og, og tålte "alt".

Men: det var en Flat Coated Retriever; stor hund, svart, masse godt humør.
Jeg kunne fint satt meg sammen med den i en garderobe i en barnehage og hatt full kontroll. De barnehageansatte kunne fint ha full kontroll over alle barna. Men allikevel ville det vært en hale (og rompe) som logret som besatt, en hund som var strålende fornøyd med å være sentrum for alles oppmerksomhet, som ville slikket her, strekt seg dit, pest. Det hadde ikke nødvendigvis vært for mye for bikkja, eller for flertallet av barna. Men man kunne risikert at ungene synes det var skumlere enn man hadde trodd på forhånd - nettopp fordi det var en stor og svart og relativt aktiv hund - selv under full kontroll.
Ta med hele situasjonen utenfor bygget, så er det ingen som føler seg presset til å stå nærmere situasjonen enn de egentlig tør, eller som føler at de ikke kommer seg unna hvis de plutselig får det for seg at de syntes det var skummelt. Voksne, barn og hund Da har man hvertfall gjort noe aktivt for å unngå at uforutsette reaksjoner kommer.
Hadde noen spurt meg om å ta med sin hund i mitt barns barnehage hadde jeg faktisk sagt nei til innendørs, men at det ikke hadde plaget meg utendørs. Hadde noen spurt meg om å ta med min hund i barnehagen hadde jeg sagt nei til å ta den med inn, under tvil i gården for en sånn sitt-ned-seanse. Jeg ville heller foreslått at barna i barnehagen fikk være med meg å gå en tur med hunden, så de fikk sett den i sitt rette element - der den var tryggest og hele situasjonen roligst.

Jeg ser jo også at det er forskjell på å ta med seg en flat og f.eks en King Charles da

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat