Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-11, 17:07   #51
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Det handler ikke om å "ikke unne". Selvfølgelig er det greit å avspasere tid man har jobbet inn. Men jeg reagerer på å kalle det "planleggingsdager" når det i praksis er avspasering. Kunne man ikke bare si at den dagen er barnehagen stengt? Kalle en spade for en spade liksom. Nå er det vel ikke slik at barnehagen må være stengt for at ansatte kan avspasere? Vi avspaserer også på min arbeidsplass, men aldri alle på en gang. Det får vi ikke lov til faktisk....

Jeg tenkte at i en barnehage så har man behov for å gjøre ting felles, som man ikke kan gjøre i barnehagens åpningstid. Det være seg planlegging, kurs/seminar, sosiale ting osv. Det trodde jeg man brukte planleggingsdager til. Når det da viser seg at det egentlig er en fridag, så blir jeg bare litt forundret. Ikke noe annet.

Jamen, det ER jo det. Man avspaserer ikke den dagen ut i fra vanlige avspaseringstimer. Man HAR planlagt, men kanskje to torsdagskvelder på ca 3-4 timer hver, istedet for en hel dag. Så man stenger ikke bhg fordi man skal ta ut avspasering. Noen ganger kan det være kurs o.l som foregår på kveldstid man velger å benytte seg av, og lar det gå som en del av planleggingsdagen.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat