Vis enkelt innlegg
Gammel 30-01-11, 17:52   #61
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.022
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg forstår ikke poenget med å kalle det planleggingsdag hvis det i realiteten er en avspaseringsdag. Jeg har skjønt at noen, lærere hvert fall?, er på skolen og faktisk planlegger denne dagen, og jeg skjønner at det er litt forskjellig praksis rundt om så for noen barnehager er det sikkert planleggingsdag.

Jeg fascineres også over at barnehager og skoler er avhengig av å stenge bedriften for å kunne planlegge.

Det må da virkelig være mer enn noen. Jeg har faktisk aldri hørt om barnehager som ikke har møter på plandagene. Mulig et er mer utbredt andre steder og at det har en tendens til å bre om seg hvis noen starter.

Når det gjelder skoleverket går kan det egentlig ikke sammenlignes med barnehagene, for der er det fastlagt i Opplæringsloven hvor mange undervisningsdager et skoleår består av (tror det er 190). De fem plandagene er også lovpålagt, og kommer i tillegg til de fastlagte skoledagene. Loven gir altså ikke anledning til å ha plandager på dager da det også er undervisning. Det er ikke noen føringer ift. når plandagene skal avvikles - i teorien kunne alle fem f.eks. ligget i august, før skolestart. Men det ville ikke eliminert enkeltstående fridager ila. skoleåret; for å fjerne dem må man starte skoleåret senere og/eller avslutte det tidligere.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat