Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Guttungen gikk i en slik barnehage du beskriver, Smilefjes - sånn bortsett fra at vi var strålende fornøyd med den. Det er en privat, foreldredrevet, barnehage, som går med dundrende overskudd, har lange ventelister for å få inn barn der, og som er generelt godt bemannet, og med egen kjøkkenhjelp. Det er en drøm av en barnehage, og vi er alle veldig, veldig glade for at styret i sin tid takket nei til at barnehagen skulle kjøpes opp av en av de større barnehagedrifterne her i landet, da de var kjempeinteressert i å få kloa i denne flotte barnehagen. Hadde de fått kloa i barnehagen, hadde det kjapt blitt andre boller, er jeg redd.
Dessverre er det ikke alle aktører som vet å drive barnehager på dette viset. Aktøren som driver min, og opptil flere andre barnehager, er styrt av en ting - profitt. Det vil si - flest mulig barn, på ferrest mulig ansatte. Kan ikke påstå jeg liker det. 
Hvem som drifter barnehagene, og hvordan de blir drevet, har dessverre utrolig mye å si både for personaltetthet, antall barn og hvor god økonomi hver enkelt barnehage har.