Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-11, 04:21   #218
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

For oss blir de timene strøket elegant ved nyttår. Jeg regner med lærere kan være i samme båt.

Det var i alle fall min kommunale hverdag. Bare at de ikke ble strøket i januar, men i slutten av mnd. Man kunne ha 45 timer i pluss, det over ble strøket elegant. Og nei, det var ingen garanti for at man fikk anledning til å avspasseee timene før måneden var over. Der ble en del dugnad av den ordningen. Det er virkelig ikke bare lærere som har mye overtid som en del av jobben. En annen ting var at overtid kun var de timene jeg fysisk var på kontoret. Det var overhode ingen politikk for å føre de timene man satt hjemme og leste dokumenter eller skrev saker (fordi man var småbarnsmor og måtte stemple ut og gå hjem til barn). Og avspaseringstimer på jobb kunne man bare telle fram til klokken 18. Etter det var det Overtid. Som det sjelden var budsjett på.

Studieturer og faglig utvikling ble lagt til helger, og nei, man fikk ikke avspassere (man skulle være glad for at man fikk Faglig Utvikling. ). Reise på møter i annen by? Da stod man opp og tok 07-flyet og kom hjem med 19-flyet. At man var hjemmenfra fra 06 til 20 betydde ikke at man fikk verken overtid eller avspasering. Og ja, i peniser hadde jeg mange slike dager.

Det er virkelig ikke bare lærere som har arbeidsdager ut over den tiden man faktisk er på arbeidsplassen. Og dere er heldige som får godgjort tiden (se, jeg sår ikke tvil om at dere jobber ekstra!)

Men spørsmålet mitt er fremdels: er elevenes ferie basert på hvor mange timer dere jobber obertid, eller er det helt tilfeldig at det går opp i opp?

Altså. Jeg har en lørersøster som underviser i norsk, engelsk og samfunnsfag. Jeg vet hun sitter lange kveldstimer og helger. Jeg betviler ikke arbeidsmengden. Men at lærerne har en fantastisk god ordning for å få kompensert, i motsetning til ganske mange andre arbeidsgrupper, det er det ingen tvil om!

(ok, de var en rimelig god avsporing? )

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat