Vis enkelt innlegg
Gammel 31-01-11, 10:41   #245
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.981
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?

Det jeg ikke skjønner er at hver gang dette temaet er oppe ender det med minst 3 sider om hvorfor lærere har det så bra og har så mye fri (men mine lærervenninner snakker ikke om annet enn hvor mange søndager de sitter hjemme og må rette og planlegge og ikke minst hvor mange timer jobb de gjør hjemme generelt så all sympati der altså), hvor ugunstig det er for foreldre som må ta fridager når det ikke passer, og hvor lite penger det finnes i budsjetter.
Løsningen er jo helt enkelt at den som sitter med budsjettansvar må tvinges til å legge inn penger til overtidsbetaling for ansatte eller penger til vikarer som funker når de faste skal planlegge, uten at noe som helst stenger og skaper problemer for resten av samfunnet.
Og da tenker jeg- hvor mange foreldre finnes det som er i denne klemma i noen av barnas første leveår? Er det ikke nå man i stedenfor å sitte på div forum og rope bør sette dette på dagsordenen til de som faktisk kan endre praksisen?
Jeg skjønner meget godt at det for bhg-ansatte kjennes helt idiotisk ut å sitte å lese tråder som denne, hvor konklusjonen vel er at alle skulle ønske at ting var anderledes, men ingen spar opp pengene som trengs for å endre på det.
For ikke skjønner jeg annet enn at det hele er et spørsmål om penger.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat