Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.
Katta: Det er ikke slike som deg som er utfordrende. Det er foreldre som safer og sier at barnet skal komme, og så tar de spontant fri siden solen skinner den aktuelle dagen. Om 15 barn gjør det hver dag, har vi med en gang alt for mange voksne på jobb som kunne brukt avspasering. Hver sommer har vi flere familier som ikke vet helt eksakt når de får sommerferie, og de må tro. Men, da er vi jo forberedt på det og tar forbehold. Så varsler de oss med en gang de VET eksakt.
Det er godt å høre. Jeg opplevde faktisk i fjor vår å bli oppringt av leder på SFO med spørsmål om jeg virkelig mente at jeg trengte SFO i uke 29 og 30. Jeg skjønner veldig godt at hun ringte, for det hadde ganske store konsekvenser for ferieavviklinga deres, de hadde nemlig bestemt at en av de ansatte da måtte være med mine to unger på nabo-SFO'en. Et fantastisk opplegg for oss, og såvidt jeg skjønte på hun som var med gikk det greit for henne også, men jeg følte meg mer enn middels vanskelig. I år har de endret påmeldinga slik at det ikke synes noe sted hvilke uker som er vanskelige, sikkert fordi det var endel i fjor som ikke hadde skjønt at de måtte spesialpåmelde ungene de to ukene og dermed sto med et barnepassproblem midt på sommeren. Så jeg håper jeg ikke er like alene i år om å trenge barnepass uke 29 og 30.