Sv: Planleggingsdag i bhg, ansatte fri?
Opprinnelig lagt inn av Propella, her.
Ja, da kan en eller flere som har avspaseringstid til gode gå hjem hvis de ønsker å avspasere. Det er jo ikke noe problem?
Det er sånn det fungerer hos oss. Vi får feks svar til lunsj kl 12, om vi kan avspasere fra kl 13. Vi er nødt til å se ann hva vi har å gjøre før noen får fri. En hel dag med avspasering får vi i utgangspunktet ikke lov å ta. Skulle vi få lov, kan vi likevel kalles tilbake til jobb ved sykdom. Slik at vi kan ikke planlegge spesielle ting og bruke avspaseringen til det. Vi må som regel ta avspaseringen på sparket. Nå ser jeg at vi har en del innlagte brukere osv slik at vi får litt mindre å gjøre. Da må vi gripe sjansen til å avspasere. Hvorfor kan ikke ansatte i bhg gjøre det samme?
.
Hos oss gjør vi det. Det er sjelden vi har mulighet til å planlegge avspasering, og gjør vi det så er det garantert at det er fravær slik at det går i vasken likevel.
Men når det gjelder ferie, så går iallefall ikke jeg hjem når jeg har kommet på jobb for å avvikle en feriedag, den vil jeg vite om på forhånd. Og ferie er også dager vi gjerne ønsker å få avviklet f.eks i jula, men som vi ikke får fordi vi bemanner etter antall barn, også kommer det kanskje bare halvparten.